Aleksander Kornatowski – Dyrektor
Do zakresu zadań i odpowiedzialności Dyrektora należy w szczególności:
- zapewnienie prawidłowej, terminowej i zgodnej z obowiązującymi przepisami realizacji zadań Centrum oraz kierowanie jego działalnością;
- zarządzanie mieniem i reprezentowanie Centrum na zewnątrz;
- wykonywanie funkcji zwierzchnika służbowego w stosunku do pracowników Centrum, w tym wykonywanie czynności w sprawach z zakresu prawa pracy;
- planowanie kierunków działania oraz koordynowanie realizacji zadań bezpośrednio podległych komórek organizacyjnych
- zatwierdzanie:
- planu finansowego,
- planu pracy Centrum oraz okresowych sprawozdań z jego realizacji,
- planu szkoleń,
- planu kontroli wewnętrznych i zewnętrznych,
- planu urlopów pracowników Centrum,
- planu audytu wewnętrznego;
- wydawanie zarządzeń, instrukcji, poleceń służbowych, pism okólnych oraz upoważnień dotyczących funkcjonowania Centrum;
- ustalanie zakresów czynności dla zastępców Dyrektora, kierowników i koordynatorów bezpośrednio podległych komórek organizacyjnych oraz bezpośrednio podległych pracowników;
- dokonywanie okresowych ocen zastępców Dyrektora, kierowników i koordynatorów bezpośrednio podległych komórek organizacyjnych oraz bezpośrednio podległych pracowników;
- wydawanie decyzji w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej na podstawie odrębnych upoważnień;
- dysponowanie środkami finansowymi Centrum w ramach planu finansowego Centrum i udzielonych upoważnień;
- przedkładanie Zarządowi Województwa Mazowieckiego, zwanemu dalej „Zarządem”, projektu rocznego planu finansowego Centrum oraz sprawozdań i informacji o realizacji zadań Centrum;
- organizowanie i planowanie pracy Centrum oraz nadzór nad realizacją zadań wynikających z planu pracy;
- zapewnienie funkcjonowania adekwatnej, skutecznej i efektywnej kontroli zarządczej;
- sprawowanie nadzoru nad przetwarzaniem danych osobowych, przestrzeganiem przepisów o ochronie danych osobowych w Centrum oraz nad przestrzeganiem polityki bezpieczeństwa informacji Centrum i dokumentów z nią powiązanych;
- zapewnienie funkcjonowania ochrony informacji niejawnych;
- zapewnianie dostępu do informacji publicznej;
- sprawowanie nadzoru nad realizacją zadań obronnych i zarządzania kryzysowego realizowanych przez Centrum;
- sprawowanie nadzoru nad realizacją zadań z zakresu:
- bezpieczeństwa i higieny pracy, zwanego dalej „bhp” i ochrony przeciwpożarowej, zwanej dalej „p.poż.”,
- archiwizacji dokumentacji Centrum,
- inwestycji i remontów obiektów administrowanych przez Centrum,
- wyposażenia i obsługi administracyjno-technicznej Centrum;
- przedkładanie materiałów na posiedzenia Zarządu;
- zapewnienie radnemu Województwa Mazowieckiego realizacji jego praw określonych w art. 23 ust. 3b ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie;
- wykonywanie innych zadań powierzonych przez Zarząd lub Marszałka Województwa Mazowieckiego.
Mariusz Budziszewski – Zastępca Dyrektora
ds. Profilaktyki Uzależnień i Wspierania Rodziny
Do zakresu zadań i odpowiedzialności zastępcy Dyrektora należy w szczególności:
- sprawowanie nadzoru nad prawidłową, terminową i zgodną z obowiązującymi przepisami prawa realizacją zadań podległych komórek organizacyjnych;
- reprezentowanie Centrum na zewnątrz w zakresie udzielonych upoważnień;
- podejmowanie działań zmierzających do efektywnego wykorzystania środków i zasobów oraz inicjowanie nowych rozwiązań;
- ustalanie zakresów czynności dla kierowników i koordynatorów nadzorowanych komórek organizacyjnych;
- zatwierdzanie zakresów czynności dla pracowników nadzorowanych komórek organizacyjnych;
- dokonywanie okresowych ocen kierowników i koordynatorów nadzorowanych komórek organizacyjnych;
- wydawanie decyzji w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej na podstawie odrębnych upoważnień;
- monitorowanie i ocena systemu kontroli zarządczej oraz procesu zarządzania ryzykiem w podległych komórkach organizacyjnych;
- informowanie na bieżąco Dyrektora o okolicznościach mających wpływ na prawidłowe funkcjonowanie Centrum;
- zatwierdzanie materiałów opracowanych przez nadzorowane komórki organizacyjne, przygotowywanych dla organów Samorządu Województwa Mazowieckiego;
- składanie Dyrektorowi wniosków w sprawach zatrudniania, przenoszenia, awansowania, karania i nagradzania podległych pracowników;
- sprawowanie nadzoru nad przetwarzaniem danych osobowych, przestrzeganiem przepisów o ochronie danych osobowych w Centrum oraz nad przestrzeganiem polityki bezpieczeństwa informacji Centrum i dokumentów z nią powiązanych w podległych komórkach organizacyjnych.
19.03.2019 09:42
umieścił: Damian Zieliński
wytworzył: Natasza Grodzicka
ostatnia aktualizacja: 15.06.2023 14:55