Zgodnie z ustawą z 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów (Dz. U. poz. 928) podmiot, na rzecz którego wykonuje pracę zarobkową co najmniej 50 osób ustala wewnętrzną procedurę dokonywania zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania działań następczych.
W Mazowieckim Centrum Polityki Społecznej podmiotem właściwym do ustalenia tej procedury jest dyrektor, który ustala wyżej wymienioną procedurę w drodze zarządzenia.
Wewnętrzna procedura dokonywania zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania działań następczych w Mazowieckim Centrum Polityki Społecznej określa wskazane w ustawie jej obligatoryjne elementy:
- wskazanie pełnomocnika ds. zgłoszeń sygnalistów jako podmiotu upoważnionego do przyjmowania zgłoszeń i podejmowania działań następczych, realizującego te zadania przy pomocy upoważnionych pracowników;
- sposoby przekazywania zgłoszeń wewnętrznych przez sygnalistę i podejmowania działań następczych;
- tryb postępowania z informacjami o naruszeniach prawa zgłoszonymi anonimowo;
- obowiązek potwierdzenia sygnaliście przyjęcia zgłoszenia wewnętrznego;
- obowiązek podjęcia działań następczych;
- maksymalny termin na przekazanie sygnaliście informacji zwrotnej (nie dłuższy niż 3 miesiące).
Pełna treść procedury jest załączona poniżej.