Menu Zamknij

Ogłoszenie o naborze 34/2024 – Wydział Adopcji – stanowisko: kierownik wydziału

Numer ogłoszenia: MCPS-KS-34/2024

Dyrektor Mazowieckiego Centrum Polityki Społecznej poszukuje kandydata do pracy na wolne stanowisko urzędnicze

Nazwa stanowiska:

kierownik wydziału

Nazwa komórki organizacyjnej:

Wydział Adopcji

Liczba stanowisk oraz liczba etatów:

1 etat/1 stanowisko

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku:

  1. Realizacja i nadzór nad kwalifikowaniem dzieci zgłoszonych do przysposobienia, sporządzanie dla dziecka zakwalifikowanego do przysposobienia diagnozy psychologicznej i pedagogicznej oraz gromadzenie aktualnych informacji o stanie zdrowia dziecka.
  2. Realizacja  i nadzór nad promowaniem idei adopcji, w tym poszukiwaniem kandydatów do przysposobienia dziecka.
  3. Realizacja i nadzór nad dobieraniem rodziny przysposabiającej właściwej ze względu na potrzeby dziecka.
  4. Prowadzenie współpracy z sądem opiekuńczym, polegającej w szczególności na powiadamianiu o okolicznościach uzasadniających wszczęcie z urzędu postępowania opiekuńczego.
  5. Nadzór nad udzielaniem pomocy w przygotowaniu wniosków o przysposobienie i zgromadzeniu niezbędnych dokumentów.
  6. Nadzór nad gromadzeniem  i aktualizowaniem informacji o dzieciach, które mogą być przysposobione.
  7. Nadzór nad przeprowadzaniem badań pedagogicznych i psychologicznych kandydatów do przysposobienia dziecka.
  8. Realizacja i nadzór nad przeprowadzaniem analizy sytuacji osobistej, zdrowotnej, rodzinnej, dochodowej i majątkowej kandydatów do przysposobienia dziecka (wywiad adopcyjny).
  9. Nadzór nad prowadzeniem działalności diagnostyczno-konsultacyjnej dla kandydatów do przysposobienia dziecka.
  10. Realizacja i nadzór nad wspieraniem psychologiczno-pedagogicznym kandydatów do przysposobienia dziecka oraz osób, które przysposobiły dziecko.
  11. Realizacja i nadzór nad organizowaniem i prowadzeniem szkoleń oraz wydawaniem świadectw ukończenia szkoleń dla kandydatów do:
    1) przysposobienia dziecka,
    2) pełnienia funkcji rodziny zastępczej lub prowadzenia rodzinnego domu dziecka,
    3) pełnienia funkcji dyrektora placówki opiekuńczo-wychowawczej typu rodzinnego.
  12. Nadzór nad dokonywaniem wstępnej oceny kandydatów do przysposobienia dziecka, sporządzaniem opinii kwalifikacyjnych o kandydatach do przysposobienia dziecka oraz opinii, o których mowa w art. 586 § 4 ustawy z dnia 17 listopada 1964 r. Kodeks postępowania cywilnego.
  13. Realizacja i nadzór nad zapewnieniem pomocy psychologicznej kobietom w ciąży oraz pacjentkom oddziałów ginekologiczno-położniczych, które sygnalizują zamiar pozostawienia dziecka bezpośrednio po urodzeniu.
  14. Nadzór nad prowadzeniem dokumentacji z zakresu wykonywanych zadań z zastosowaniem systemu teleinformatycznego, o którym mowa w art. 155a ust. 1 ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej.
  15. Realizacja i nadzór nad przygotowywaniem zbiorczych planów i sprawozdań dotyczących Wojewódzkiego Ośrodka Adopcyjnego, w tym w szczególności corocznego sprawozdania z działalności Ośrodka, a także planu działań Ośrodka na kolejny rok.
  16. Nadzór nad redagowaniem informacji umieszczanych na stronie internetowej Ośrodka w porozumieniu z Wydziałem Komunikacji i Promocji Centrum.
  17. Prowadzenie dokumentacji spraw oraz ich archiwizowanie zgodnie z przepisami prawa, wytycznymi oraz instrukcjami wewnętrznymi Centrum.

Informacja o warunkach pracy na stanowisku:

Praca o charakterze biurowym w Warszawie, możliwość wyjazdów służbowych na terenie woj. mazowieckiego. Dogodny dojazd komunikacją miejską (tramwaj, autobus, metro). Budynek jest dostępny architektonicznie dla osób z niepełnosprawnością. Stanowisko pracy zlokalizowane w pokoju biurowym, VI piętro z windą. Podstawowe wyposażenie stanowiska pracy to zestaw komputerowy z oprogramowaniem. Większość czynności wykonywana jest w wymuszonej pozycji siedzącej przy komputerze powyżej 4 godzin – praca z dokumentami.

Wymagania konieczne:

  1. Wykształcenie wyższe – tytuł zawodowy magistra lub tytuł równorzędny na kierunku psychologia, pedagogika, nauki o rodzinie lub prawo albo na dowolnym kierunku, uzupełniony studiami podyplomowymi w zakresie psychologii, pedagogiki lub nauk o rodzinie.
  2. Co najmniej 5-letni staż pracy lub wykonywana przez co najmniej 5 lat działalność gospodarcza o charakterze zgodnym z wymaganiami na stanowisku, w tym co najmniej roczne doświadczenie w zakresie pracy z dzieckiem lub rodziną.
  3. Brak pozbawienia władzy rodzicielskiej w przeszłości i obecnie oraz władza rodzicielska nie jest zawieszona ani ograniczona.
  4. Wypełnianie obowiązku alimentacyjnego – w przypadku, gdy taki obowiązek wynika z tytułu egzekucyjnego.
  5. Pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych.
  6. Brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
  7. Brak figurowania w bazie danych Rejestru Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym z dostępem ograniczonym.
  8. Nieposzlakowana opinia.
  9. Umiejętność obsługi komputera (MS Word i Excel) i urządzeń biurowych.
  10. Znajomość ustawodawstwa, w tym ustaw: o samorządzie województwa, o pracownikach samorządowych, o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej.

Wymagania dodatkowe:

  1. Co najmniej 3-letnie udokumentowane doświadczenie w prowadzeniu szkoleń z zakresu problematyki odpowiadającej tematycznie zagadnieniom szkolenia dla kandydatów do przysposobienia dziecka lub 3-letni staż pracy w prowadzeniu procedur przysposobienia.
  2. Umiejętność kierowania zespołem.
  3. Sumienność, rzetelność, terminowość, odpowiedzialność.
  4. Otwartość na problemy innych.
  5. Komunikatywność, łatwość nawiązywania kontaktów.
  6. Umiejętność słuchania.
  7. Umiejętność planowania i sprawnej organizacji pracy, działania pod presją czasu.
  8. Zaangażowanie w podejmowane działania.
  9. Otwartość na dokształcanie i doskonalenie zawodowe.

Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wynosi: pon. 6%.

Wymagane dokumenty i oświadczenia:

  1. List motywacyjny i curriculum vitae – własnoręcznie podpisane*.
  2. Kwestionariusz osoby ubiegającej się o zatrudnienie – własnoręcznie podpisany*.
  3. Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych i o niekaralności za przestępstwa ścigane z oskarżenia publicznego oraz za przestępstwa skarbowe popełnione umyślnie (w momencie zatrudnienia zaświadczenie z krajowego rejestru karnego).
  4. Kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie, poświadczone za zgodność z oryginałem – własnoręcznie podpisane*.
  5. Kopie dokumentów potwierdzających zatrudnienie – świadectwa pracy potwierdzające wymagany w ogłoszeniu staż pracy lub zaświadczenie, poświadczone za zgodność z oryginałem – własnoręcznie podpisane*.
  6. Oświadczenie, że osoba nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej zawieszona ani ograniczona.
  7. Oświadczenie o wypełnianiu obowiązku alimentacyjnego – w przypadku, gdy taki obowiązek wynika z tytułu egzekucyjnego.
  8. Oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych dla celów rekrutacji.
  9. Adres e-mail lub numer telefonu (w przypadku braku adresu e-mail), który jest niezbędny, by poinformować o spełnieniu wymagań formalnych i zaproszenia na rozmowę kwalifikacyjną.
  10. Kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność (w przypadku aplikowania przez osobę niepełnosprawną, zamierzającą skorzystać z uprawnień, o których mowa w art. 13a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych) poświadczona za zgodność z oryginałem – własnoręcznie podpisana*.

Informacje dla kandydatów:

Administratorem danych osobowych jest Mazowieckie Centrum Polityki Społecznej, ul. Grzybowska 80/82, 00-844 Warszawa.

Dane kontaktowe do inspektora ochrony danych: iod@mcps.com.pl.

Dane osobowe kandydatów:

  • będą przetwarzane w celu rekrutacji na wolne stanowisko urzędnicze;
  • nie będą udostępniane innym adresatom;
  • będą przechowywane nie dłużej niż 3 miesiące od zakończenia procesu rekrutacji;
  • nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany w celu podjęcia decyzji w sprawie indywidualnej.

Kandydatom przysługuje prawo żądania:

  • dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia (w przypadku i na zasadach określonych w RODO), ograniczenia ich przetwarzania, przeniesienia danych;
  • wniesienia skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych – na zasadach określonych w przepisach prawa regulujących ochronę danych osobowych.

Podanie danych osobowych przez kandydata nie jest wymagane, jednak niepodanie danych uniemożliwi wzięcie udziału w procesie naboru. Dane osobowe zawarte w dokumentach potwierdzających wymagane kwalifikacje wykraczające poza dokumenty ustawowo niezbędne, będą przetwarzane wyłącznie za zgodą kandydata, wyrażoną na piśmie: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych, zawartych w dokumentach aplikacyjnych, przez Mazowieckie Centrum Polityki Społecznej, ul. Grzybowska 80/82, 00-844 Warszawa, w celu przeprowadzenia procesu rekrutacji.”

Kandydaci odpowiadający na ogłoszenie w każdym przypadku zobowiązani są do złożenia lub przesłania do Mazowieckiego Centrum Polityki Społecznej, ul. Grzybowska 80/82, 00-844 Warszawa, w formie poczty tradycyjnej, przez platformę ePUAP lub osobiście w terminie do 2 września 2024 r. wymienionych w ogłoszeniu dokumentów i oświadczeń, niezbędnych do przyjęcia oferty. Termin uważa się za zachowany, jeśli aplikacja wpłynie do Mazowieckiego Centrum Polityki Społecznej najpóźniej 2 września 2024 r.

Dokumenty aplikacyjne składane osobiście należy złożyć w zamkniętej kopercie z dopiskiem „dot. naboru MCPS-KS-34/2024 na stanowisko: kierownik Wydziału Adopcji w Wojewódzkim Ośrodku Adopcyjnym”.

Nadesłane przez kandydatów dokumenty aplikacyjne, które będą zawierały dane osobowe wykraczające poza dane niezbędne do procesu rekrutacji, nieopatrzone powyższą klauzulą nt. zgody na przetwarzanie danych osobowych podpisaną przez kandydata, będą komisyjnie niszczone, za wyjątkiem oryginalnych dokumentów, które będą odsyłane na adres wskazany w dokumentach aplikacyjnych.

Zgłoszenia kandydatów złożone po terminie, w inny sposób niż określony w ogłoszeniu, bez kompletu wymaganych dokumentów, nie będą brane pod uwagę w procesie naboru.

Data: 21 sierpnia 2024 r.

* W przypadku składania dokumentów poprzez platformę ePUAP własnoręczne podpisanie oznacza podpisanie każdego wymaganego załącznika podpisem zaufanym lub podpisem kwalifikowanym, lub podpisem osobistym.

List motywacyjny, CV i kwestionariusz podpisuje się jako plik zamknięty (plik word przekonwertowany na pdf).

Kopie dokumentów uwierzytelnia się poprzez złożenie podpisu cyfrowego na skanie dokumentu oryginalnego.

Każdy z dokumentów wymagających podpisu lub uwierzytelnienia podpisuje się w odrębnych plikach.

Załączniki:

Ogłoszenie o naborze do Wydziału Adopcji – stanowisko: kierownik wydziału

Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie

Oświadczenie do celów rekrutacji


21.08.2024 15:38
umieścił: Patrycja Zęgota
wytworzył: Bożena Sawicka

Opublikowano wOgłoszenia o naborze