Numer ogłoszenia: MC-KS-26/2025
Dyrektor Mazowieckiego Centrum Polityki Społecznej poszukuje kandydata do pracy na wolne stanowisko urzędnicze – o stanowisko mogą ubiegać się obywatele Unii Europejskiej oraz obywatele innych państw, którym na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
Nazwa stanowiska:
specjalista
Nazwa komórki organizacyjnej:
Wydział Integracji Cudzoziemców
Liczba stanowisk oraz liczba etatów:
1 stanowisko/1 etat
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku:
- Prowadzenie ewaluacji w projekcie realizowanym w ramach Funduszu Azylu, Migracji i Integracji na lata 2021–2027 pt. „Mazowieckie Mosty Międzykulturowe”.
- Dokonywanie analizy wyników ankiet, w tym:
- codzienna analiza danych z ankiet (spodziewana liczba ponad 90 tysięcy odpowiedzi w całym projekcie), identyfikacja głównych trendów oraz obszarów wymagających poprawy;
- wykorzystanie narzędzi analitycznych do segregowania i klasyfikowania odpowiedzi w celu wyodrębnienia kluczowych informacji;
- przygotowywanie raportów ewaluacyjnych z rekomendacjami, uwzględniających zarówno pozytywne, jak i negatywne sygnały od uczestników projektu;
- współpraca z partnerami projektu w celu uzyskania pełnej perspektywy wyników i identyfikowania obszarów do poprawy.
- Identyfikowanie kluczowych sygnałów od uczestników projektu „Mazowieckie Mosty Międzykulturowe” i rekomendowanie działań:
- wykrywanie powtarzających się tematów, problemów i sugestii w odpowiedziach uczestników projektu;
- proponowanie działań korygujących oraz rekomendowanie zmian w procesach na podstawie wyników ankiet;
- współpraca z partnerami projektu oraz zespołem projektowym w celu wdrożenia rekomendacji oraz monitorowanie skuteczności wprowadzonych zmian.
- Omawianie wyników i rekomendacji z partnerami projektu „Mazowieckie Mosty Międzykulturowe”:
- organizowanie regularnych spotkań z partnerami projektu w celu omówienia wyników ankiet oraz wynikających z nich wniosków;
- przygotowywanie i prezentowanie raportów oraz analiz w sposób jasny i przystępny dla wszystkich partnerów projektu;
- udzielanie szczegółowych informacji zwrotnych, w tym rekomendacji na temat dalszych działań w ramach projektu, uwzględniając potrzeby i oczekiwania partnerów.
- Komunikowanie, raportowanie i monitorowanie wskaźników efektywności projektu „Mazowieckie Mosty Międzykulturowe”:
- monitorowanie kluczowych wskaźników efektywności projektu, tj. zadowolenie uczestników, czas odpowiedzi na zapytania oraz inne wskaźniki jakości;
- regularne raportowanie wyników analizy na poziomie zespołu projektowego oraz partnerów, z interpretacją wyników oraz proponowanymi działaniami korygującymi;
- współpraca z zespołem projektowym oraz partnerami w celu zapewnienia zgodności działań z celami projektu oraz wymaganiami i standardami jakości.
- Udział w opracowywaniu koncepcji (założeń) projektów oraz w procedurze składania wniosków aplikacyjnych o dofinansowanie projektów konkursowych i pozakonkursowych w zakresie zagadnień związanych z integracją cudzoziemców.
- Udział w przygotowywaniu, aktualizacji i monitorowaniu planów finansowych projektów realizowanych przez wydział.
- Udział w przygotowaniu informacji kwartalnych oraz okresowych, rocznych i końcowych sprawozdań z wykonywania działań realizowanych przez wydział i przekazywanie ich odpowiednim podmiotom.
- Prowadzenie dokumentacji wszystkich działań zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, wytycznymi instytucjonalnymi oraz wewnętrznymi procedurami MCPS.
Informacja o warunkach pracy na stanowisku:
Praca o charakterze biurowym w Warszawie, możliwość wyjazdów służbowych na terenie woj. mazowieckiego. Dogodny dojazd komunikacją miejską (tramwaj, autobus, metro). Budynek jest dostępny architektonicznie dla osób z niepełnosprawnością. Stanowisko pracy zlokalizowane w pokoju biurowym, II p. z windą. Podstawowe wyposażenie stanowiska pracy to zestaw komputerowy z oprogramowaniem. Większość czynności wykonywana jest w wymuszonej pozycji siedzącej przy komputerze powyżej 4 godzin – praca z dokumentami.
Wymagania konieczne:
- Pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych.
- Brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
- Nieposzlakowana opinia.
- Wykształcenie średnie lub wyższe.
- Staż pracy: dla wykształcenia średniego min. 3 lata, w tym co najmniej 1 rok doświadczenia w zakresie monitoringu i ewaluacji realizacji projektów lub działań programowych (np. społecznych, edukacyjnych, rozwojowych), lub pracy projektowej, dla wykształcenia wyższego staż niewymagany.
- Znajomość ustawodawstwa, w tym ustaw: o samorządzie województwa, o pomocy społecznej, o pracownikach samorządowych, o cudzoziemcach, o udzielaniu cudzoziemcom ochrony na terytorium RP.
- Umiejętność analizy i interpretacji danych, sporządzania raportów, tworzenia dokumentacji i formułowania wniosków.
- Wysoko rozwinięte umiejętności komunikacyjne i interpersonalne, w tym umiejętność pracy w zespole oraz w sytuacjach stresowych i kryzysowych.
- Znajomość języka obcego (preferowany angielski, ukraiński lub rosyjski) w mowie i piśmie na poziomie co najmniej B2.
- Biegła znajomość języka polskiego w mowie i piśmie.
- Biegła obsługa komputera (pakiet MS Office – w szczególności Word, Excel) oraz urządzeń biurowych.
- W przypadku cudzoziemców:
- zezwolenie na pobyt stały lub pobyt rezydenta długoterminowego Unii Europejskiej;
- udokumentowana znajomość języka polskiego jako obcego na poziomie co najmniej średniozaawansowanym (B2).
Wymagania dodatkowe:
- Doświadczenie w obszarze integracji społecznej cudzoziemców polegające na pracy z klientem cudzoziemskim, współpracy z instytucjami i organizacjami pozarządowymi związane z realizacją projektów, szczególnie projektów polegających na włączeniu cudzoziemców do życia społecznego.
- Umiejętność pracy samodzielnej oraz pracy w zespole.
- Umiejętność planowania i sprawnej organizacji pracy.
- Sumienność, rzetelność, terminowość, komunikatywność.
- Umiejętność prawidłowego formułowania wypowiedzi, redagowania pism urzędowych oraz sporządzania dokumentów.
- Otwartość na dokształcanie i doskonalenie zawodowe.
- Wiedza z zakresu zasad funkcjonowania administracji publicznej oraz jednostek samorządu terytorialnego.
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wynosi: pon. 6%.
Wymagane dokumenty i oświadczenia:
- List motywacyjny i curriculum vitae – własnoręcznie podpisane*.
- Kwestionariusz osoby ubiegającej się o zatrudnienie – własnoręcznie podpisany*.
- Kopie dokumentów poświadczających znajomość języka obcego na wskazanym poziomie (w przypadku ich posiadania), poświadczone za zgodność z oryginałem – własnoręcznie podpisane*.
Znajomość języka obcego powinna być potwierdzona odpowiednimi dokumentami wskazanymi w załączniku do rozporządzenia Ministra Spraw Zagranicznych z dnia 25 stycznia 2022 r. w sprawie badań lekarskich oraz dokumentów potwierdzających spełnianie niektórych warunków wymaganych do nadania stopnia dyplomatycznego (Dz.U. z 2022 r. poz. 256 oraz z 2023 r. poz. 1714), z wyjątkiem sytuacji, gdy język jest językiem ojczystym kandydatki/kandydata.
Dopuszcza się złożenie oświadczenia o znajomości języka na danym poziomie. - Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych i o niekaralności za przestępstwa ścigane z oskarżenia publicznego oraz za przestępstwa skarbowe popełnione umyślnie (w momencie zatrudnienia zaświadczenie z Krajowego Rejestru Karnego).
- Kopie dokumentów potwierdzające wykształcenie, poświadczone za zgodność z oryginałem – własnoręcznie podpisane*.
- Kopie dokumentów potwierdzających zatrudnienie – świadectwa pracy potwierdzające wymagany w ogłoszeniu staż pracy lub zaświadczenie, poświadczone za zgodność z oryginałem – własnoręcznie podpisane*.
- Oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych dla celów rekrutacji.
- Adres e-mail lub numer telefonu (w przypadku braku adresu e-mail), który jest niezbędny, by poinformować o spełnieniu wymagań formalnych i zaproszenia na rozmowę kwalifikacyjną.
- Kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność (w przypadku aplikowania przez osobę niepełnosprawną) poświadczona za zgodność z oryginałem – własnoręcznie podpisana*.
- W przypadku cudzoziemców:
- kopia karty pobytu poświadczona za zgodność z oryginałem – własnoręcznie podpisana*;
- kopia jednego z dokumentów potwierdzającego znajomość języka polskiego poświadczona za zgodność z oryginałem – własnoręcznie podpisana*:
- certyfikat znajomości języka polskiego poświadczający zdany egzamin z języka polskiego na poziomie średnim ogólnym lub zaawansowanym, wydany przez Państwową Komisję do spraw Poświadczania Znajomości Języka Polskiego jako Obcego lub
- dokument potwierdzający ukończenie studiów wyższych prowadzonych w języku polskim lub
- świadectwo dojrzałości uzyskane w polskim systemie oświaty lub
- świadectwo nabycia uprawnień do wykonywania zawodu tłumacza przysięgłego wydane przez Ministra Sprawiedliwości.
Informacje dla kandydatów:
Administratorem danych osobowych jest Mazowieckie Centrum Polityki Społecznej, ul. Grzybowska 80/82, 00-844 Warszawa.
Dane kontaktowe do inspektora ochrony danych: iod@mcps.com.pl.
Dane osobowe kandydatów:
- będą przetwarzane w celu rekrutacji na wolne stanowisko urzędnicze;
- nie będą udostępniane innym adresatom;
- będą przechowywane nie dłużej niż 3 miesiące od zakończenia procesu rekrutacji;
- nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany w celu podjęcia decyzji w sprawie indywidualnej.
Kandydatom przysługuje prawo żądania:
- dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia (w przypadku i na zasadach określonych w RODO), ograniczenia ich przetwarzania, przeniesienia danych;
- wniesienia skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych – na zasadach określonych w przepisach prawa regulujących ochronę danych osobowych.
Podanie danych osobowych przez kandydata nie jest wymagane, jednak niepodanie danych uniemożliwi wzięcie udziału w procesie naboru. Dane osobowe zawarte w dokumentach potwierdzających wymagane kwalifikacje wykraczające poza dokumenty ustawowo niezbędne, będą przetwarzane wyłącznie za zgodą kandydata, wyrażoną na piśmie: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych, zawartych w dokumentach aplikacyjnych, przez Mazowieckie Centrum Polityki Społecznej, ul. Grzybowska 80/82, 00-844 Warszawa, w celu przeprowadzenia procesu rekrutacji.”.
Kandydaci odpowiadający na ogłoszenie w każdym przypadku zobowiązani są do złożenia lub przesłania do Mazowieckiego Centrum Polityki Społecznej, ul. Grzybowska 80/82, 00-844 Warszawa, w formie poczty tradycyjnej, przez platformę ePUAP lub osobiście w terminie do 12 maja 2025 r. wymienionych w ogłoszeniu dokumentów i oświadczeń, niezbędnych do przyjęcia oferty. Termin uważa się za zachowany, jeśli aplikacja wpłynie do Mazowieckiego Centrum Polityki Społecznej najpóźniej 12 maja 2025 r.
Dokumenty aplikacyjne składane osobiście należy złożyć w zamkniętej kopercie z dopiskiem „dot. naboru MC-KS-26/2025 na stanowisko: specjalista w Wydziale Integracji Cudzoziemców”.
Nadesłane przez kandydatów dokumenty aplikacyjne, które będą zawierały dane osobowe wykraczające poza dane niezbędne do procesu rekrutacji, nieopatrzone powyższą klauzulą nt. zgody na przetwarzanie danych osobowych podpisaną przez kandydata, będą komisyjnie niszczone, za wyjątkiem oryginalnych dokumentów, które będą odsyłane na adres wskazany w dokumentach aplikacyjnych.
Zgłoszenia kandydatów złożone po terminie, w inny sposób niż określony w ogłoszeniu, bez kompletu wymaganych dokumentów, nie będą brane pod uwagę w procesie naboru.
Informacja dotycząca, wewnętrznej procedury dokonywania zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania działań następczych, o której mowa w art. 24 ust. 6 ustawy z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów, dostępna jest w Biuletynie Informacji Publicznej Mazowieckiego Centrum Polityki Społecznej.
Data: 30 kwietnia 2025 r.
* W przypadku składania dokumentów poprzez platformę ePUAP własnoręczne podpisanie oznacza podpisanie każdego wymaganego załącznika podpisem zaufanym lub podpisem kwalifikowanym, lub podpisem osobistym.
List motywacyjny, CV i kwestionariusz podpisuje się jako plik otwarty (word) lub jako plik zamknięty (plik word przekonwertowany na pdf).
Kopie dokumentów uwierzytelnia się poprzez złożenie podpisu cyfrowego na skanie dokumentu oryginalnego.
Każdy z dokumentów wymagających podpisu lub uwierzytelnienia podpisuje się w odrębnych plikach.
Załączniki:
Ogłoszenie o naborze do Wydziału Integracji Cudzoziemców – stanowisko: inspektor
Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie
Oświadczenie do celów rekrutacji
30.04.2025 14:24
umieścił: Paulina Banaszkiewicz
wytworzył: Bartosz Domański